امروز : جمعه، 10 فروردین 1403

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

23 مهر 1396, 22:28 zahra 5 056 بازدید 0 نظر
  • 0
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی یکی از غول های تجارت آنلاین می باشند زیرا از قدرست بسیاری برخوردارند و در تجارت آنلاین تاثیر به سزایی می گذارند. از طریق رسانه های اجتماعی می توانید تعامل بیشتری با مخاطبین داشته باشید و محصولات و خدمات خود را با قدرت بیشتری معرفی نماید. رسانه‌های اجتماعی (به انگلیسی: Social media) اصطلاح استفاده از فناوری‌های مبتنی بر وب، تلفن همراه و ارتباطاتی که به گفتگو تعامل داده می‌شود گفته می‌شود. رسانه‌های اجتماعی برنامه‌های کاربردی مبتنی بر اینترنت است که بر روی پایه های ایدئولوژیک و فناوری وب ۲.۰، به کاربران اجازه ایجاد و تبادل تولید محتوا را می‌دهد. رسانه‌های اجتماعی می‌تواند بر روی بسیاری از اشکال مختلف، از جمله تالار گفتگو، وبلاگ ها، وبلاگ اجتماعی، میکروبلاگینگ، ویکی، پادکست ها، عکس ها یا تصاویر، ویدئو، در قالب یک نوع امتیاز بر پایه مشارکت اجتماعی، محسوب شود.
رسانه های اجتماعی چیست؟
برنامه هایی بر پایه وب که به شرکت ها و سازمان ها اجازه ایجاد و تبادل محتوا , تصاویر , ویدئو های خود را با مخاطبین را می دهد. امروزه با گسترش اینترنت , فراگیر شدن و توسعه فناوری های گوشی های هوشمند و تبلت ها عرصه را بیش از پیش برای رسانه های اجتماعی هموار ساخته تاجایی که امروزه طبق آمار ها اهمیت رسانه های اجتماعی از رسانه های جمعی در حال افزایش است و بازاریابی اینترنتی آهمیت بالایی دارد پیش بینی می شود طی سال های آینده روند رو به رشدی خواهد داشت. از آنجا که آینده فناوری ها بر روی اینترنت اشیا و فناوری هایی از این قبیل است می توان آینده درخشانی برای رسانه های اجتماعی پیش بینی نمود.
انواع رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی از انواع مختلفی تشکیل شده که در مطلب رسانه های اجتماعی به طور کامل به آن پرداختیم اما در این مطلب خصلاصه ای از آن را بررسی می نمایم.
فروم ها
فروم ها یا تالارهای گفتگو یکی از قدیمی ترین بستر ها برای ایجاد و تبادل ارتباط بین اشخصاص و شرکت ها بوده و هست. حتی با گذشت سال ها از اعتبارفروم ها کم نشده و همراهان زیادی دارد. دز زمینه کاری ما می توانیم دو فروم شناخته شده را مثال بزنیم . فروم وب هاستینگ ایران که یکی از قدیمی ترین فروم های تبادل اطلاعات در زمینه وب سایت و دیگری فروم امنیت و هک آشیانه می باشد. فروم ها با نام های تالار گفتگو و انجمن نیز گفته می شوند اما تمامی اسامی یک کارایی را دارند.
فروم ها به دو شکل ایجاد می شوند
۱٫ فروم هایی که سایت اصلی هستند :  وقتی وارد وب سایت این فروم ها می شوید در ابتدای ورود وارد فروم می شوید مانند سایت وب هاستینگ ایران
۲٫ فروم هایی که جزئی از سایت هستند : این فروم ها در قسمتی از سایت قرار داده شده اند و با کلیک بر روی آن وارد آن قسمت می شوید.
ساختار فروم ها
همانطور که گفته شد وظیفه فروم ها امکان ایجاد و تبادل محتوا , تصاویر , ویدئو , لینک و غیره است و نیاز به سازمان دهی در ساختار دارد. بنابر این ساختار اصلی فروم ها متشکل از گروه هایی با موضوعات مرتبط است. مثلا در سایت وب هاستینگ ایران همانطور که مشخص شده این فروم در زمینه وب و هاستینگ فعالیت دارد بنابر این گروه هایی با این موضوع ایجاد کرده هر کدام از این گروه ها شامل زیر گروه است که به آن اتاق تالار نیز گفته می شود. هر یک از این اتاق ها شامل موضوع خاصی هستند و توسط یک یا چند مسئول مدیریت می شوند.
برای مثال : گروه آموزش » اتاق آموزش هاست » موضوعات مرتبط با اتاق
طرز استفاده از فروم ها
کاربران برای استفاده از امکانات فروم ها ابتدا لازم است در آن ثبت نام نمایند. پس از ثبت نام پروفایلی در اختیار آنان قرار می گیرد تا بتوانند بعدا موضوعات ایجاد شده را مدیریت نمایند. پس از عضویت کاربران می توانند به اتاق دلخواه خود رفته و موضوع مورد نظر را ثبت نمایند تا بتوانند با دیگر اعضا تبادل نظر داشته باشند.
مزیت استفاده از فروم ها
برخی از مزیت های فروم
  1. بستری برای تبادل نظر
  2. ایجاد پرسش و پاسخ
  3. خرید , فروش و معرفی محصولات یا خدمات

فعالیت در فروم ها شما را به موفیت در تجارت آنلاین نزدیک می کند.
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

دسته بندی : آموزشی

نظر دهید :

نام شما :
ایمیل :
نظر شما :
ربات نیستم: *