امروز : شنبه، 26 آبان 1397

بازه زمانی طراحی مجدد سایت

14 مهر 1396, 12:42 zahra 782 بازدید 0 نظر
  • 0
بازه زمانی طراحی مجدد سایت

بازه زمانی طراحی مجدد سایت
کریستین ریگز (Christian Riggs) مدیر شرکت (Riggs Creative Group) شرکتی که در زمینه طراحی تجربه کاربری و طراحی سایت در سن دیوگو (San Diego) فعالیت می کند، می گوید: زمانی که از بروزرسانی کسب و کار شما در بازه های مختلف زمانی صحبت می شود، یک قانون کلی به وجود می آید و آن این است: هیچ قانونی برای بروزرسانی وجود ندارد. کریستین ریگز خاطر نشان کرد: اینکه تصمیم می گیرید وب سایت خود را بروزرسانی کنید یا طراحی سایت خود را از نو بسازید، کاملاً به اهداف کسب و کار و تجارت شما بستگی دارد و هیچ ربطی به بازه زمانی خاصی ندارد.
چرا باید فقط ظاهر سایت را دوباره طراحی کرد و کل آن را از نو نساخت؟


عوامل متعددی وجود دارند که طراحی سایت مجدد مورد توجه واقع شود، اما در اینجا به چند مورد اشاره می کنم که تقریبا همیشه نیازمند به روزرسانی هستند. وقتی رنگ سازمانی جدیدی را انتخاب می کنید باید وب سایت شما نیز رنگ جدید را نشان دهد. مورد بعد زمانی است که نرخ بیرون رفتن از سایت شما بسیار بالا باشد (در سئو به این عامل بانس ریت می گویند).
این موضوع به این معنی است که کاربران سایت شما را مشاهده می کنند، اما تعداد کمی از آنها قدام به خرید محصولات یا خدمات شما می کنند، یک طراحی مجدد فکر شده می تواند این مشکل را تا حدودی برطرف کند. یا زمانی که کسب و کار شما بزرگ شده است و محصولات و خدمات جدیدی در راه هستند، در این صورت سایت شما باید تغییرات به وجود آمده را به بینندگان سایت شما نشان دهد. و در آخر اینکه، مشتریان شما از سایت شما شکایت کرده و ادعا کنند که ظاهر آن خوب نیست یا به درستی کار نمی کند.
چه عواملی باعث می شوند که به طراحی سایت مجدد نیاز داشته باشیم؟
مهمترین مورد این است که سایت فعلی شما با صفحه نمایش دستگاه های قابل حمل سازگار نباشد. درست کردن این عیب در این روز ها که دنیا به سمت استفاده از دستگاه های قابل حمل رفته است یک اجبار است. مورد دیگر اینکه سایت شما با استفاده از فلش (Flash) ساخته شده باشد. آیپد و آیفون از فلش پشتیبانی نمی کنند و آنها را نشان نمی دهند. این عیب به اندازه کافی بزرگ است که شما مجبور شوید سایت خود را از نو بسازید اما دلیل دیگری نیز وجود دارد: فلش سایت شما را کند می کند.
هر کسی در شرکت طراحی سایت باید قادر باشد با سیستم مدیریت محتوای (CMS) شما کار کند و سایت شما را به روز رسانی کند. نباید یک برنامه نویس استخدام کنید تا تغییرات و رفع عیب های ساده را انجام دهد.در حین اینکه باید همه چیز ساده باشد، اگر سایت شما تا ابد طول می کشد تا باز شود، باید در مهندسی سایت خود بازنگری کنید. دیگر کسی مدت زیادی منتظر باز شدن یک سایت نمی ماند.

آیا نظرات کاربران و مشتریان در طراحی وب سایت مجدد تاثیر دارد؟
صد در صدر بله. نظرات و بازخوردهای مشتریان نگرشی به شما می دهد که با استفاده از آن می توانید بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید. برای شروع، طرح مورد نظر خود را به آنها نشان دهید و از آن ها بپرسید که آیا طرح جدید برای آنها جذاب آست؟ از آنها در مورد مشکلاتی سوال کنید که به دنبال حل کردن آنها هستند و اینکه آیا اطلاعاتی که به دنبال آن هستند در طرح جدید به آسانی در دسترس است؟ بعد از اینکه طرح جدید را اجرا کردید از آنها سوال کنید که آیا طرح جدید را دوست دارند؟ اگر پاسخ آنها منفی بود، نکات مورد نظر آنها را با استفاده از روش افزایشی (یکی از روشهای مهندسی نرم افزار است) برطرف کنید. سایت شما باید این روش را پشتیبانی کند و نیاز به طراحی مجدد نداشته باشید.
به طور کلی شما باید روش سایت هایی مانند Apple.com و Amazon.com را دنبال کنید، که به ندرت پیش می آید سایت خود را به کلی دگرگون کرده و از نو طراحی کنند. در عوض سایت آنها به مرور زمان و در یک فرایند تکرار شونده تکمیل می شود ، به طوری که اصلاحات به چشم نمی آیند . مزیت این فرایند این است که تجربه کاربری که مشتریان با آن آشنا هستند و آن را دوست دارند تغییر نمی کند.

٧ استراتژی برای کاهش هزینه های طراحی سایت و توسعهء وب سایت

تکمیل مراحل زیر قبل از شروع طراحی سایت و قبل از توسعه و گسترش پروژهء وب سایت می تواند باعث اطمینان شما در مورد این شود که هزینه های انجام کار طبق برنامه پیش می رود.

١- اشخاصی که می توانند در این زمینه توسعهء وب سایت یک برنامه ریزی دقیق نموده و شما را یاری نمایند را شناسایی کنید. قبل از شروع پروژه تان اطمینان حاصل فرمایید که شما و تیم تان هر دو در یک صفحه هستید و دربارهء چشم انداز نهایی ان تصمیم می گیرید.
این کار باعث به حداقل رساندن (از بین بردن) هرگونه سردرگمی در مورد نحوهء توسعهء وب سایت بین اعضای تیم تان خواهد شد و تضمین می کند که هنگامی که طراحان توسعهء وب سایت فعالیت خود را آغاز می نمایند، آنها می توانند یک تعریف واضح از محصول نهایی خود داشته باشند. طراحی سایت هایی که توسعهء آن پروژه ها به صورت درستی تعریف نشده است، می تواند هزینه های غیر منتظره ای به دلیل "گسترش محدودهء وب سایت" برای شما در بر داشته باشد. به طور کلی گسترش محدودهء وب سایت هنگامی رخ می دهد که کارهای غیر منتظره به پروژهء طراحی سایت شما اضافه گردد. این امر باعث بالاتر رفتن هزینه های برنامه ریزی شدهء پروژهء طراحی سایت و گسترش آن و همچنین تمدید مهلت پایان پروژه خواهد شد. هنگامی که کارهای جدید به پروژهء شما اضافه می شود، آن را بررسی نموده و ببینید آیا این آیتم ها برای تکمیل پروژه در این مرحله ضروری است و یا می تواند در مرحلهء دوم پروژه انجام شود. اگر تصمیم به افزایش محدودهء طراحی سایتخود را دارید، باید از مسئول توسعه دهندهء وب سایت خود در مورد هزینه های اضافی برای انجام کارهای اضافی سوال نمایید و از آنها بخواهید با اضافه شدن کار جدید به پروژه، دربارهء زمان پایان پروژه نیز توضیح دهند تا بدانید که چه تغییراتی صورت خواهد گرفت.

٢- یک شخص مسئول برای ارتباط با توسعه دهندهء وب سایت خود مشخص نمایید. همچنین مشخص بفرمایید که هر چند وقت یکبار نیاز به ارتباط با توسعه دهندهء وب سایت در طول فرآیند می باشد. به طور کلی هر چقدر تعداد جلسات ملاقات شما با توسعه دهندهء وب سایت تان بیشتر باشد، هزینهء بیشتری برای شما ایجاد خواهد شد. در صورتی که انجام پروژهء طراحی وب سایت و توسعهء آن به خوبی تعریف شده باشد و برای آن برنامه داشته باشید، تعداد جلسات شما کوتاهتر و کمتر خواهد بود. به خصوص در مورد پروژه های توسعه کوتاه وب و یا پروژه هایی با بودجه های محدود، باید از جلسات زیاد و مداوم اجتناب نمایید. اگر این پروژه به خوبی برای شما مشخص نشده است، باید ریسک جلسات متعدد در طول مدت زمان انجام پروژه را نیز در نظر بگیرید. این امر همیشه از برنامه ریزی و تعیین کامل برنامهء پروژه هزینه سازتر می باشد. تصویب و نهایی سازی نیازهای طراحی سایت و بهینه سازی وب سایت و توسعهء آن قبل از هر کاری باید صورت بپذیرد. برای پروژه های بزرگ باید برای شروع پروژه مراحل آن به خوبی مشخص و تعریف شده باشد و از تحویل پروژه و زمان آن اطمینان حاصل فرمایید.

٣- اگر پروژهء شما شامل طراحی سایت و یا طراحی مجدد وب سایت می باشد، قبل از تماس با طراح وب سایت خود، یک نگاه به آن بیاندازید. داشتن ایده و نگاه کوتاهی به طراحی وب سایتی که شما آن را ترجیح می دهید باعث کاهش نیاز بررسی های مجدد خواهد شد. بررسی مجدد طراحی سایت به دلیل عدم آگاهی نسبت به آنچه شما خواستار آن در طراحی سایت تان هستید، می تواند باعث افزایش قیمت ها و هزینه های شما شود. شروع پروژهء طراحی سایت با این ایده و رویکرد که "وقتی طرح را ببینم متوجه می شوم که چه می خواهم" می تواند باعث افزایش هزینه های پروژه و زمان پایان آن خواهد شد.( به دلیل بررسی های بیش از حد در زمان انجام پروژه) اگر مطلقاً هیچ ایده و برنامه ای برای شروع پروژه ندارید، یک لیست از وب سایت های قابل مقایسه در زمینه کاری اتان که آنها را می پسندید، تهیه نمایید. مطمئن شوید که هرگونه عناصر لازم که دوست دارید، در وب سایت تان وجود داشته باشد را در نظر گرفته اید.

۴- مطالبی که می خواهید در سایت تان نمایش داده شود را تهیه کرده و یا تهیه محتوای وب سایت را به فردی متخصص بسپارید. شما نباید یک وب سایت با محتوای ناقص را راه اندازی نمایید. اما اگر محتوای وب سایت تان آماده نیست، به جای سرمایه گذاری در یک وب سایت بزرگ با محتوای ناقص و تعریف نشده، یک وب سایت بروشور مانند( یک صفحه) و تعریف شده ایجاد نمایید. بدون یک محتوای موثر، طراحی سایت بی معنی خواهد بود. اگر محتوای مطالب وب سایت شما آماده نیست در واقع وب سایت شما کامل نمی باشد.

۵- هنگامی که مطالب وب سایت در قالب وب سایت آماده نوشته شد، مطالب وب سایت خود را توسط توابع و بخشهای آن تنظیم و ساماندهی نمایید( به عنوان مثال: اطلاعات شرکت، خدمات، نظرها و غیره) این امر به تعیین محدودهء پروژهء شما کمک خواهد کرد(به عنوان مثال: شماره و تعداد صفحات، آیتم های حرکتی در وب سایت و غیره)

۶- مشخص بفرمایید که تمایل دارید بازدیدکنندگان با وب سایت شما چگونه ارتباط برقرار نمایند. این امر تضمین می کند که شما و توسعه دهندهء وب سایت تان درک روشنی از محدودهء کلی پروژه دارید. یک وب سایت استاتیک پنج صفحه ای بسیار متفاوت از یک وب سایت پنچ صفحه ای دینامیک و تعاملی و یا یک وب سایت پنج صفحه ای فروشگاهی با سبد خرید می باشد. به طور کلی هر ویژگی که نیاز به برنامه نویسی پیشرفته و خدمات برنامه نویسی و یکپارچگی با نرم افزارها در وب سایت باعث افزایش هزینه های شما خواهد شد. بنابراین مهم است که برای امضای قرارداد طراحی وب سایت تمامی موارد مورد نیاز وب سایت برای شما کاملاً روشن و واضح باشد.

٧- قبل از درخواست و تایید هرگونه ویژگی جدیدی در وب سایت، دوباره محدودهء اصلی وب سایت خود را بررسی نموده و به سوالات زیر پاسخ دهید:

    آیا این ویژگی جدید در محدودهء اصلی پروژهء وب سایت شما هست؟
    این ویژگی جدید چگونه به وب سایت من کمک خواهد کرد! آیا وجود آن مهم است؟
    این کار در پایان مهلت انجام پروژه چگونه تاثیر خواهد داشت؟
    هزینه های اضافی به چه صورتی خواهد بود؟
    آیا می توان این ویژگی را در مرحلهء دوم پروژه انجام داد؟
    این ویژگی بر کارهای دیگر چه تاثیری خواهد داشت؟ آیا این ویژگی تکراری نیست؟ ( به عنوان مثال بازگشت به مرحلهء اولیه طراحی گرافیکی و تکمیل و تایید مجدد آن)



اگر دریافتید که ویژگی جدید برای اضافه کردن به وب سایت شما کاری است که قبلاً تمام شده و تکراری می باشد، قبل از انجام هر کاری، زمانی را برای فکر کردن بر روی پروژه بگذارید و مطمئن شوید که پول شما با یک تعریف نادرست در پروژه تلف نمی شود. انجام این نکات و فعالیت ها تضمین کنندهء انجام صحیح پروژهء وب سایت شما می باشد و به افراد تیم طراحی وب سایت کمک خواهد کرد تا طبق برنامه پیش رفته و اجازه می دهد تا وب سایت شما به یک وب سایت حرفه ای تبدیل شود.

بازه زمانی طراحی مجدد سایت
دسته بندی : آموزشی

نظر دهید :

نام شما :
ایمیل :
نظر شما :
دو کلمه نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید : *